miercuri, 4 mai 2011


Promisiuni si raspunsuri

Cum te simti atunci cand cineva iti face o promisiune si nu se tine de ea??? Eu personal ma simt foarte aiure,aproape ca imi pierd increderea in acea persoana. Dar atunci cand fac eu o promisiune si nu ma tin de ea ma gandesc prea putin la acea persoana,oare ea nu se simte descurajata si aiurea si este axact asa cu ma simt si eu si nu ma uit la asta si poate ca si aceea persoana aproape isi pierde increderea in mine(tine). Cel putin o data in viata m-am bazat pe promisiunea unei persoane si m-am gandit cum ar fi daca cel putin o data in viata mea Dumnezeu s-ar fi bazat pe promisiunea mea????
Ce inseamna sa facem o promisiune care este la cel mai inalt nivel( adica lui Dumnezeu)???pentru a face acest lucru,trebuie sa Il cunoastem pe Dumnezeu,daca nu-L cunoastem pe Dumnezeu nu putem sai facem freo promisiune si chiar daca i-am face vreo promisiune nu putem sa o ducem pana la capat. Gandeste-te Il cunoste pe Dumnezeu??? Pentru a face o promsiune lui Dumnezeu asta inseamna un pas mare prin credinta ,pentru ca nu stim care e raspunsul lui Dumnezeu si ce raspuns o sa primesc de la El,si tot o data ma fac si responsabil pentru ce raspuns o sa primesc de la El. Oare sunt pericole care ne pasc pe noi atunci cand facem promisiuni si in raspunsurile ce le asteptam de la Dumnezeu?? Noi vrem sa oferim recompense lui Dumnezeu atunci cand primim un raspuns din parte lui Dumnezeu. De exemplu:Doamne daca o sa faci ca sa am un salar mai mare o sati dau ai mult de 10 la 100 din salariul meu.(foarte jalnic). Ne inselam singuri atunci cand credem ca daca facem o promisiune lui Dumnezeu,El ne va sari repede in ajutor. Datim voie sa fiu radical cand spun ca 99,9 la suta din promisiunile ce le facem sunt legate de beneficii materiale,mintind ca le vom transfera in lucruri spirituale.
Doua example puse in contrast: Iefta-o promisiune nebuna
Ana(1Sam1:10,11)astfel de promisiuni sunt foarte putine astazi.
Ce asteptam atunci cand facem o promisiune la cel mai inalt nivel ??? Promisiunile ce le facem au un efect in viitor fie ca vrem fie ca nu vrem. Ne tragem singuri intr-o cursa,atunci cand facem o promisiune si nu ne tinem de ea,este chiar pacat sa nu ne tinem de promisiune,poate credem ca o promisiune nu e nimic dar asta e ceea ce ne reprezinta chiar daca credem ca e ceva minor in societate dar este ceva foarte mare. Oameni care au o relatie stransa cu Dumnezeu stiu ce greutate si ce semnificate sta in spatele unei promisiuni. Atunci cand facem o promisiune putem imbolnavi pe celalalt si chiar si pe noi. Am ajuns sa promitem lui Dumnezeu lucruri de nimic:ca ne desfintam contul de facebook dace ne ajuta la examen;ca o sa ne rugam mai mult;ca o sa citim biblia intr-un an,e jalnic,aceste lucruri le facem cand am intrat intr-o belea si nu mai stim cum sa iesim.
Unde sunt oameni care vor sa-L iubesca pe Dumnezeu dezinteresati,fara sa faca promisiuni asteptand ceva in schimb,doar sa faca voia lui Dumnezeu. Sunt atatia crestini care au ajuns intro stare jalnica in relatia lor cu Dumnezeu. Ce e de facut??? Haideti sa-L iubim pe Dumnezeu fara sa fim interesati de bunurile ce ar putea Dumnezeu sa ni le ofere. Doresc din toata inima ca relatia crestinului cu Dumnezeu sa fie una stransa fara interese.

3 comentarii:

  1. "Promisiunea nu este decat un avans al implinirii, o aluzie a ei."

    RăspundețiȘtergere
  2. Mosnegutu Ioan7 mai 2011 la 20:03

    Salut Alex! E un articol bun si reusit, sunt de acord cu tine. Dar ce zici de Iacov si promisiunea lui?

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut Ionut. Ce as pute sa spun despre Iacov??? E greu pt mine sa spun despre el dar macar atat pot sa spun ca Dumnezeu io acceptat promisiune facuta punand inacelasi timp conditi. Privesc la aceasta promisiune din perspectiva a ceea ce are Dumnezeu pt el.Daca nu stiam planul lui Dumnezeu nu puteam sa spun asta:asa ceva mi se mai intampla si mie.

    RăspundețiȘtergere