sâmbătă, 29 ianuarie 2011

ESTE UN MUNTE...


"Este un munte peste care trebuie sa trec"! Asa era un vers dintr-o melodie pe care o ascultam zilele acestea, si m-am intrebat imediat despre ce munte o fi vorba. Gandul m-a dus la "muntii" din viata mea, peste care ar trebui sa trec. Analizandu-ma bine am realizat cu groaza ca sunt o gramada de munti peste care trebuie sa trec in fiecare zi, iar eu de ceva timp ii tot inconjor. De ce? Ca doar eu eram destul de curajoasa de obicei, chiar si cand nu eram nu ma dadeam inapoi de la nici o intrecere, totusi am observat ca spiritul de competitie a disparut lasand loc unei comoditati extraordinare. Prefer sa incojor muntele si sa nu transpir trecand peste el, desi as termina mai repede si rezultatele ar fi total diferite. Am observat ca atunci cand treci peste un 'munte' l-ai trecut si gata, nu te mai intalnesti cu el. In schimb daca il inconjori o data, mai mult ca sigur, te mai intalnesti cu el. Nu sunt munti magici, dar foarte speciali. Si ii intalinim in fiecare zi a vietii noastre, doar ca de multe ori inchidem ochii sa nu-i vedem, pentru ca stim ca este greu si nu vrem sa riscam sau sa ne deranjam. Din fericire viata noastra nu e ca o campie, pe care s-o parcurgem usor, fara prea mult efort, ca pe o simpla plimbare. Spun din fericire, pentru ca atunci cand treversam un 'munte' avem si beneficii, beneficii pe care la 'campie' nu le avem. Cand traversam un munte, desi e greu, invatam cu siguranta ceva, ceva care ne va fi foarte util in viata. Invatam sa ne cumoastem mai bine pe noi insine, sa descoperim calitati de care nici nu eram constienti ca le avem. Este de asemenea un mod de ai cunoastem mai bine pe cei din jur, si de a ne crea o existenta cat mai placuta in comunitatea din care facem parte. Dar cel mai important este un mod de al cunoaste pe Dumnezeu, si de a ne apropia tot mai mult de El. Un mod de a ramane langa El mereu. Daca am indrazni sa traversam toti muntii din viata noastra am reusi sa avem o partasie neintrerupta cu Dumnezeu. Este greu sa treci peste munti, dar daca ceri ajutor de la Domnul, vei vedea cum la orice pas nesigur El va fi cu tine, te va sprijini si muntii iti vor parea mult mai usor de trecut. Care sunt acesti munti asa de greu de trecut? Fiecare isi are 'muntii' lui, dar multi munti sunt asemanatori. De examplu: problemele noastre de comportament, complexe de inferioritate sau superioritate, resentimente fata de anumite persone, ispite si pacate care mereu bat la inimile naostre, probleme ale viatii cu care toti ne confruntam la un momentdat in viata.


Toate acestea ne pot ridica sau cobora, ne pot apropia sau departa de Dumnezeu, ne pot robi sau elibera, ne pot aduce fericire sau tristete. Totul sta in felul de traversare a 'muntilor'. Ii inconjuram sau ii dominam?. Totul depinde de noi.


Eu personal am inceput sa-i treversez din nou, si am sa caut tot ajutorul de care am nevoie, si stiu ca am si voi avea experinte minunate. Imi pare rau doar de timpul pierdut si de muntii inconjurati pe degeaba.


Indemnul meu este urmatorul: CURAJ!! Traverseaza-ti 'muntii' din viata ta si experimenteaza emotiile si beneficiile de pe urma lor.


Domnul sa va binecuvinteze pe toti cu intelepciune si putere sa treceti orice munte din vietile voastre!

2 comentarii: